https://www.ubisoft.com/fr-fr/game/for-honor/news-updates/1OPoKzj6XD6FuzNQAFPWOu/patch-notes-2510-for-honor
- Improve entering and staying in Offensive Form
- Adjust Defensive Form and Offensive Form to have access to better tools to deal withopponents
- More easily accessible Guardbreak and Parry punishes
- New Dodge attack in Offensive Form
- Feintable Formorian Kick to allow Highlander to deal with Dodge attacks and catch roll attempts
- Caber Toss from Offensive Form Front Dodge to catch roll attempts
The full list of changes is below:
Offensive Form entries
- Can now hold Heavy Attack while Feinting an attack to fast flow into Offensive Form
- Can now Dodge when entering Offensive Form from neutral after 533ms (was 800ms)
- Re-entering Offensive Form during a Side Dodge while in Offensive Form is nowperformed from 600ms to 800ms (was 400ms to 600ms)
Defensive Form changes
- Light Attacks
- Light Opener Crushing Counter damage is now 18 (down from 20)
- Chained Lights no longer have Uninterruptible Stance
- Heavy Openers
- Top Heavy Opener is now 800ms (down from 1000ms)
- Top Heavy Opener now deals 24 damage (down from 30)
- Top Heavy Opener now causes a Medium hit reaction (down from Heavy)
- Side Heavy Openers are now 900ms (down from 1000ms)
- Side Heavy Openers now deal 27 damage (down from 30)
- Heavy Finishers
- Can now chain to Zone Attack on Hit/Block/Miss
- Now have 100ms of Guardbreak vulnerability (was 200ms)
- Zone Attack
- First Hit can now be Feinted
- First Hit now gains Uninterruptible Stance at 500ms
- Second and Third hits now gain Uninterruptible Stance at 100ms
- Second and Third hits now have 100ms of Guardbreak Vulnerability (down from200ms)
- Second and Third hit Feints are now 200ms (down from 300ms)
- Third Hit now chains to Heavy Finishers on Hit/Block/Miss
- All hits now cause a Medium hit reaction (was Heavy hit reaction)
- Adjusted Weapon Trajectories to better match the weapon visuals
- Other changes
- Celtic Curse is now Feintable
- Celtic Impetus now causes a Medium hit reaction (down from Heavy)
- Adjusted Weapon Trajectories to better match the weapon visuals on all side Heavy and Light attacks, as well as for Celtic Impetus
- Movement Speed has been increased to match Kensei's movement speed
Offensive Form changes
- Formorian Kick
- Can now be Feinted
- Now costs 15 stamina (down from 20)
- Dodge attacks
- Can now perform Caber Toss from Front Dodge by pressing Guardbreak
- NEW ATTACK: Balor's Flight
- Performed by releasing Heavy Attack during Side Dodge
- 14 damage, 600ms attack
- Top Light is now 400ms (down from 500ms)
- Heavy Attacks
- Now deal 26 damage (down from 30)
- Now cost 12 stamina (down from 24)
- Other changes
- Formorian Kick and Caber Toss no longer drain Stamina
- Exiting Offensive Form now costs 6 stamina (down from 12)
- Left and Right Dodges now move 0.5m further
Pour faire simple il peut désormais feinter son kick et son grab, des animations plus rapide, un dash attack en forme offensive et divers ajustements
Et pendant ce temps l'émissaire ne peut même pas feinter son rejet
en même temps, quand tu joue highlander tu est grandement desavantagé par rapport à un bon 80% du roster car le highlander ne possède pas la plupart des outils overcheat que possède énormément de perso ,par ex tu n'a pas de combo infini contrairement à l'aramusha au medjay ouau berserker,pas d'attaque inesquivable là où la plupart des personnages en ont une, tu n'a pas d'esquive attaque feintable contrairement à une belliciste, tu as de l'hyper armure uniquement sur le dash avant R2 ainsi que le second R2, sur la dernière moitié du premier R2 et le second R2 du combo R2 R2 ainsi que sur la deuxième attaque rapide et l'attaque puissante finale du combo R1 R1 R2, là où un berserker ou un medjay ont une hyper armure totale dès la seconde attaque, tu n'a pas d'attaque à distance spamable contrairement à la pirate,... et je pourrais en cité d'autres encore.
et j'oubliais, tu as des attaques imparables uniquement en posture offensive, donc super lente si balancé comme ça, là où beaucoup de personnages ont la moitié de leurs attaques qui sont imparable et rapide en plus.
Pas de bash instantané pour ouvrir la garde, très pratique contre les turtles
Globalement, je suis très satisfait de son rework mais j'ai néanmoins un gros soucis avec lui: je sais qu'il peut maintenant mettre une top heavy sur un GB mais pour une raison que j'ignore, ça ne marche pas avec moi
Je ne la fais pourtant pas en retard mais rien n'y fait, ma top heavy tape constamment dans la garde mais pour ce qui est de me la prendre, aucun problème